”The Big Rock”: Sådan får du mere ud af mindre

Lars Riis • 10. august 2021

Ville du også ønske at du havde mere content, men har ikke ressourcerne til konstant at levere nyt indhold til din målgruppe, selvom du godt ved det virker bedst? Udnyt dit content fuldt ud og maksimer dine marketingresultater.  

"The Big Rock”
På et socialt medie som LinkedIn er det vigtigt at være aktiv, da brugerne er aktive og konstant søger informationer. Har du ikke muligheden for at producere uanede mængder content, så tvivl ikke. Dette blogindlæg giver dig svaret på, hvordan du på en simpel og effektiv måde kan levere effektfuldt indhold på tværs af hele kunderejsen. 

Har du hørt om ”The Big Rock”? - den sten der er alt for tung til at flytte på en gang. Hvad har det med marketing at gøre tænker du? Se den store sten som en e-bog du har fået produceret, et white paper eller måske en stor rapport du gerne vil dele. Medmindre du deler den med en målgruppe som kender din virksomhed godt, er det formentlig for meget information til at din potentielle målgruppe vil læse det hele. I stedet bryder du eksempelvis dit white paper op i små spiselige dele. Alle disse dele kan så bruges til at ramme din potentielle målgruppe med små tilpassede budskaber som kan følge målgruppen på hele kunderejsen fra awareness til lead. Nu kender målgruppen dig bedre og er klar til at læse hele dit white paper i et stykke – smart, ikke? På den måde er din ”store sten” blevet til mange små stykker content, så du udnytter potentialet fuldt ud. 

Hvis du er som de fleste har du sikkert også produceret en serie af spændende nyhedsbreve til dine subscibers, som fortæller en masse historier om hvad din virksomhed kan løse af problemstillinger. Mange af disse historier kan med garanti også brydes op og med små tilpasninger tilpasses til at blive opslag og ads på fx LinkedIn. 

Hos Elite Advertising, er vi af den overbevisning af det ikke er den virksomhed der producerer mest content som præsterer bedst, men dem som formår at få mest ud det de producerer. Man behøver ikke altid at producere nyt content eller skabe nye spændende budskaber for at være aktiv. I stedet for at starte helt fra bunden, så tag noget af det der tidligere har virket. Der er som regel nye vinkler at tilføje og det er en billig måde at få en stor effekt. 

Når du bryder dine lange dokumenter op for at levere indhold til potentielle kunder på hele kunderejsen, så husk at emotionelle budskaber virker bedst til awareness og rationelle budskaber har størst effekt i slutningen af kunderejsen, når din målgruppe er mere klar til at købe. 

Er du i tvivl om hvordan du kan få mest ud af dit content, så er vi hos Elite Advertising eksperter i B2B markedsføring på LinkedIn og tager gerne en gratis sparring omkring, hvordan du kan få mest ud af dit content. 

Af Daniel Tonsen 20. februar 2025
45 procent af B2B-virksomheder bruger allerede AI i deres markedsføring. Hvordan undgår du at blive overhalet indenom?
B2B marketing, annoncebudget, økonomisk nedgang og marketing, hvilket marketingbudget
Af Daniel Tonsen 23. december 2024
Når luftballonen er på kollisionskurs, er det dumt at kaste gasbrænderen over bord. Vi kan vist roligt sige, at 2024 ikke har været nogen økonomisk festtid indtil videre. Krig i Europa, svag kronekurs og eftervirkningerne af to år med pandemi har fået mange til at måtte stramme bæltet og skære ned i budgettet. Markedsføring er ofte blandt de første poster, der mærker dette. ANFOs forventningsbarometer viser, at 59 procent af annoncørerne skærer ned på markedsføringsbudgettet, og 6/10 af dem forventer, at den økonomiske situation er endnu værre om et år. Ofte oplever mange, at det er lettere at reducere omkostningerne ved at skære i markedsføringsbudgettet, end at lave ændringer tættere på selve produktionen eller leverancerne. Mange benytter sig desuden af eksterne bureauer til markedsføring og vælger derfor at opsige kontrakten i stedet for at afskedige egne ansatte.
B2B marketing, salgsafdelinger og markedsafdelinger, samarbejde, B2B salg, B2B virksomhed, B2B vækst
Af Daniel Tonsen 4. november 2024
Overraskende få salgsafdelinger og markedsafdelinger samarbejder godt nok. Årsagerne kan variere (mere om disse senere), men resultatet er som regel det samme: Salg og Marketing arbejder fra hver sin tue, mod hver sine mål. Samtidig undrer de sig over, hvorfor resultaterne lader vente på sig. Mange har forsøgt at forklare godt, gammeldags samarbejde med smarte, amerikanske begreber som "Sales and Marketing Alignment", "Smarketing" eller lignende. Løsningen er sjældent mere kompliceret end, at folk skal tale samme sprog, i samme rum – heldigvis. Hvor svært kan det egentlig være?
Af Daniel Tonsen 29. oktober 2024
Derfor kan LinkedIn ikke erstatte hjemmesiden
Af Daniel Tonsen 3. oktober 2023
11 tips til B2B annoncering på LinkedIn i 2024
10 grunde til at LinkedIn annoncering erstatter messer i 2021
Af Lars Riis 10. august 2021
10 grunde til at LinkedIn annoncering erstatter messer i 2021. Brug LinkedIn til leadgenerering i stedet for messer
Flere indlæg
Share by: