Hvorfor du skal bruge LinkedIn's webinar løsning

Emil Jess Jensen • 21. oktober 2020

LinkedIn's webinar løsning er god, fordi den opererer på en platform hvor du allerede har mange af dine professionelle kontakter, og det er derfor nemt at nå ud til din målgruppe. Bemærk dog at man skal godkendes for at kunne benytte LinkedIn Live. Dette kommer jeg ind på senere i indlægget. 


Hvorfor skal du overhovedet bruge webinarer i første omgang?

Ud fra LinkedIn's egen data, kan det ses at der er 2,8x så mange søgninger på "remote work", baseret på data fra Januar 2019 til Marts 2020. Ifm. en mere og mere digitaliseret verden, har flere professionelle har mulighed for at arbejde hjemmefra. Dette er også blevet åbenlyst under den nuværende corona-krise, hvor folk er tvunget til at arbejde hjemmefra, og mange har fundet ud af at det faktisk fungerer godt for dem. Webinarer er er godt supplement til dette, da disse kan tilgås udelukkende ved brug af en internetforbindelse. De kan desuden bruges til både internt og eksternt brug.

61% af B2B marketers bruger webinarer som en markedsføringstaktik 🔥 Content Marketing er en mere og mere udbredt taktik, og webinarer er en god måde at få skabt noget content som andre kan finde nyttigt og værdifuldt. Mange markedsføringbureauer bruger content til at skabe værdi for deres kunder og potentielle kunder - præcis som vi prøver at gøre med dette indlæg ;-) - og derved vise at de er dygtige til det de laver og ved meget om det pågældende emne. Når 61% af B2B marketers benytter sig af webinarer som en løsning på dette, må der altså være noget om snakken. 

I første kvartal i 2020, var der 120% så meget content der ledte til webinarer 📈 Igen er det altså tydeligt at flere og flere benytter sig af webinarer for at drive trafik og skabe værdi for deres målgruppe. Hvis du har en masse viden inden for et specielt område, er det altså bare at komme igang med at formidle denne viden ved hjælp af webinarer, og skabe nye kunder på den baggrund. Dette kan man desuden lave hele markedsføringskampagner ud af, i form af e-mail flows, betalt annoncering på LinkedIn og Facebook og meget mere, som skal hjælpe med at drive trafik til dit webinar. 

Hvorfor skal du bruge LinkedIn til webinarer? 🤔

Er der ikke massevis af løsninger som virker lige så godt, og måske endda bedre, som LinkedIn når det kommer til webinarer? Jo, det er der helt sikkert. Men LinkedIn har en stor fordel på et andet punkt - det er her du allerede har samlet alle dine professionelle kontakter 👨🏻‍💻. Derfor vil det være nemmere at formidle ud til de relevante mennesker, at du holder et webinar. Dette gøres ved hjælp af LinkedIn Events samt LinkedIn Live, som er hvor selve webinaret holdes. Da begge disse funktioner er skabt af LinkedIn, giver det en masse synergi på platformen, og det gør det muligt at invitere dine forbindelser samt at dele det med dem på en let og overskuelig måde. Desuden skal du stadig anvende en tredjeparts platform til at afholde webinaret fra, og mange af disse giver mulighed for at sende til flere platforme på én gang. Der går altså ikke noget tabt ved at tilføje LinkedIn til listen.

Ifølge LinkedIn's egne data, får deres live videoer 7x så mange reaktioner, samt 24x så mange kommentarer som ikke-live videoer produceret af samme side. Live content er altså en mere engangerende måde at inddrage dine følgere på, da de har mulighed for at interagere med dig, stille spørgsmål undervejs og generelt får en mere interaktiv oplevelse. Der er altså store fordele ved at inddrage livestreaming i dit content, og dette kan give store resultater på den lange bane 📈

Hvad kræver det for at blive godkendt til LinkedIn Live? ✅

LinkedIn har diverse krav som skal opfyldes, før man kan blive godkendt til at bruge LinkedIn Live. Disse krav går primært ud på at man skal i et vist omfang have afholdt webinars før, eller have lavet forskelligt videoindhold. LinkedIn spørger efter om du allerede streamer liveindhold, og beder derefter om et link til dette. Streamer man ikke liveindhold på en anden platform, kan en anden løsning på dette være at man før har lavet videoindhold til LinkedIn. Der lægges også stor vægt på at man er interaktiv og engagerer sine følgere. Dette gælder fx. at man svarer på de spørgsmål man får på sin side, og at man desuden poster jævnligt på LinkedIn. Som udgangspunkt bør man poste mindst 1-2 ugentlige opslag, men de ser gerne at man poster dagligt. Som sagt er det vigtigt at man engagerer sine følgere, og dette kan også gøres vha. at stille og svare på spørgsmål generelt på sin LinkedIn side. Jo bedre man er til at engagere sin følgere, des større chance for at man bliver godkendt. 📲✅

Du kan ansøge her: https://www.linkedin.com/help/linkedin/ask/lv-app
Af Daniel Tonsen 20. februar 2025
45 procent af B2B-virksomheder bruger allerede AI i deres markedsføring. Hvordan undgår du at blive overhalet indenom?
B2B marketing, annoncebudget, økonomisk nedgang og marketing, hvilket marketingbudget
Af Daniel Tonsen 23. december 2024
Når luftballonen er på kollisionskurs, er det dumt at kaste gasbrænderen over bord. Vi kan vist roligt sige, at 2024 ikke har været nogen økonomisk festtid indtil videre. Krig i Europa, svag kronekurs og eftervirkningerne af to år med pandemi har fået mange til at måtte stramme bæltet og skære ned i budgettet. Markedsføring er ofte blandt de første poster, der mærker dette. ANFOs forventningsbarometer viser, at 59 procent af annoncørerne skærer ned på markedsføringsbudgettet, og 6/10 af dem forventer, at den økonomiske situation er endnu værre om et år. Ofte oplever mange, at det er lettere at reducere omkostningerne ved at skære i markedsføringsbudgettet, end at lave ændringer tættere på selve produktionen eller leverancerne. Mange benytter sig desuden af eksterne bureauer til markedsføring og vælger derfor at opsige kontrakten i stedet for at afskedige egne ansatte.
B2B marketing, salgsafdelinger og markedsafdelinger, samarbejde, B2B salg, B2B virksomhed, B2B vækst
Af Daniel Tonsen 4. november 2024
Overraskende få salgsafdelinger og markedsafdelinger samarbejder godt nok. Årsagerne kan variere (mere om disse senere), men resultatet er som regel det samme: Salg og Marketing arbejder fra hver sin tue, mod hver sine mål. Samtidig undrer de sig over, hvorfor resultaterne lader vente på sig. Mange har forsøgt at forklare godt, gammeldags samarbejde med smarte, amerikanske begreber som "Sales and Marketing Alignment", "Smarketing" eller lignende. Løsningen er sjældent mere kompliceret end, at folk skal tale samme sprog, i samme rum – heldigvis. Hvor svært kan det egentlig være?
Af Daniel Tonsen 29. oktober 2024
Derfor kan LinkedIn ikke erstatte hjemmesiden
Af Daniel Tonsen 3. oktober 2023
11 tips til B2B annoncering på LinkedIn i 2024
10 grunde til at LinkedIn annoncering erstatter messer i 2021
Af Lars Riis 10. august 2021
10 grunde til at LinkedIn annoncering erstatter messer i 2021. Brug LinkedIn til leadgenerering i stedet for messer
Flere indlæg
Share by: